Cabaran Twitter Merdeka!

Lagi 3 hari kita akan menyambut Hari Kemerdekaan Malaysia yang ke 52. Tapi apa jadi pada kempen Twitter Merdeka? Ramai yang masih tidak menyahut seruan kempen Twitter Merdeka. Aku terfikir untuk melancarkan cabaran kempen Twitter Merdeka, tapi itu aku akan terangkan di hujung entry nnt.

Aku pelik dan hairan. Masih ada rakyat Malaysia yang mengucapkan “Happy Birthday Malaysia”. Merdeka bukanlah sambutan kelahiran Malaysia. Semasa 31 Ogos 1957, Malaysia masih belum wujud dan masih dikenali sebagai Tanah Melayu (semenanjung Malaysia). 16 September 1963 barulah gagasan Malaysia di umumkan dengan kemasukkan Sabah dan Sarawak. Jadi, 31 Ogos adalah ulangtahun kemerdekaan dan 16 September adalah ulangtahun kelahiran Malaysia. Sedih bila tengok rakyat Malaysia tidak sensitif dengan perkara ni.

Oh ya, aku sedar tiap kali menjelang bulan Ogos dan sepanjang bulan Ogos banyak yang masuk ke sini dengan keyword “sajak merdeka”. Jika masih ada yang mahukan sajak merdeka, boleh dapatkan di entry “Sajak Merdeka…” yang dah berusia 3 tahun. Tapi jangan mengaku anda buat sendiri. Penulis sajak tu ada komen di entry tersebut.

Ok. Untuk Cabaran Twitter Merdeka, aku ada sediakan sedikit hadiah untuk mereka yang menyahut cabaran aku ni. Tapi aku akan memilih mereka yang bertuah secara rambang. Apa hadiah yang aku sediakan? 2 keping voucher McD bernilai RM5 setiap yang bertuah. Voucher ada 4 keping, jadi akan diberi kepada 2 orang yang bertuah. Dan satu hadiah istimewa, topup prepaid (nilai akan di confirmkan kemudian).

Apa yang anda perlu lakukan? Mudah sahaja.

1. Tweetkan ayat dibawah (mesti 100% sama)

Sahut Cabaran Twitter Merdeka! Makan McD Free atau dpt topup percuma! http://is.gd/2CNaB #merdeka #malaysia

2. Nyatakan username twitter ada di ruangan komen. Pastikan anda memasukkan email yang betul di ruangan email ketika komen bagi memudahkan kerja aku jika kau yang bertuah.

Setiap tweet akan mendapat satu tiket cabutan. Bagi yang follow aku di twitter (@mrkay2911), akan mendapat extra 2 tiket (jumlah, 3 tiket) cabutan untuk setiap tweet. Jadi, follow aku dan tweet banyak2. Eh, nanti dulu! Bagi mengelakkan spam di twitter, setiap orang hanya boleh tweet perkataan tersebut sejam sekali. Jika lebih, hanya satu yang akan dikira.

Cabaran Twitter Merdeka dibuka sehingga 31 Ogos 2009, jam 11.59 Malam. Dan selepas itu cabutan akan dibuat dan aku akan hubungi mereka yang bertuah. So, tunggu apa lagi? Ada berani sahut cabaran ni?!

P/s : Aku dah enablekan page Mp3 raya. Sesiapa yang nak mendownload mp3 raya, silakan.

UPDATE 28 OGOS, 10.05PM!

1. Aku ingin ubah sikit syarat pertandingan. Anda boleh tweet dengan perkataan anda sendiri tetapi ada beberapa perkara yang wajib ada dalam tweet anda. Perkataan-perkataan ini akan digunakan sebagai search keyword untuk aku trace tweet masing2. Perkataan wajib :

http://is.gd/2CNaB #merdeka #malaysia

2. Untuk hadiah topup, aku akan beri topup RM10 kepada 3 orang. Bermakna 5 orang bertuah akan menerima hadiah (2 orang akan dapat 2 X Rm5 voucher McD & 3 orang akan dapat topup RM10).

3. Setiap orang boleh tweet seberapa banyak dalam masa yang ditetapkan (dengan interval sejam sekali) tetapi setiap orang hanya boleh menang 1 (satu) hadiah SAHAJA.

4. Aku akan gunakan List Randomizer untuk memilih pemenang. Mereka yang tersenarai pada nombor 1 & 2 akan menerima voucher McD dan nombor 3 hingga 5 akan menerima topup. Sekiranya nama yang sama tersenarai untuk kali kedua dalam senarai 1 hingga 5, nama itu akan disingkirkan dan nama yang seterusnya yang akan menerima hadiah tersebut. Contoh :

  1. notAsenpai
  2. fez_inc
  3. luthtextile
  4. notAsenpai
  5. blowie
  6. pge46

List kat atas cuma CONTOH ok. Jika list yang dikeluarkan oleh random.org adalah seperti diatas, notAsenpai hanya akan menerima voucher McD dan pge46 akan dipilih untuk menerima topup Rm10. Faham? Kalau ada kemusykilan sila tanya di ruang komen ;)

Penafian!


  • Semua pendapat/pandangan yang tertulis di blogpost adalah pandangan peribadi pemilik blog melainkan jika diterangkan pendapat/pandangan tersebut datang dari pihak lain.
  • Semua pendapat/pandangan yang tertulis di komen adalah pendapat peribadi pemiliknya dan tiada kaitan dengan pemilik blog.
  • Segala apa yang terkandung dalam blog ini tiada kaitan dengan majikan atau clients pemilik blog.

Sponsor




Comments

  1. says

    sudah dilaksanakan ;)

    wah memang ideala contest ko ni he3

    [Reply]

    Mr Kay Em Why Reply:

    ideala? idea atau ideal? aku kurang paham maksud ko.. huhu

    btw, thanks sbb support ;)

    [Reply]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge