Definasi Cinta Pandang Pertama…

Kata seorang rakan, definisi cinta saya itu mungkin lebih sesuai kepada cinta getaran pertama. Mungkin benar, saya bersetuju. Tapi hati juga mempunyai mata untuk bercinta pada pandangan pertama. Kerana hati menilai pada keikhlasan dan keselesaan, rupa paras bukan ukuran..

Dipetik dari Blog Spid3rKay

Ramai yg kata cinta pandang pertama tidak wujud… ada juga yg masih buntu apakah maksud sebenar cinta pandang pertama… Seperti yg kawan aku tulis dlm blog dia tuh, aku setuju… 101% aku setuju… Cinta pandang pertama sbnrnya bukan pada paras rupa… Cinta pandang pertama adalah kerana daya tarikkan seseorg atau lebih senang dipanggil X-Factor…

Apakah pandangan anda tentang Cinta Pandang Pertama?? :-)

Penafian!


  • Semua pendapat/pandangan yang tertulis di blogpost adalah pandangan peribadi pemilik blog melainkan jika diterangkan pendapat/pandangan tersebut datang dari pihak lain.
  • Semua pendapat/pandangan yang tertulis di komen adalah pendapat peribadi pemiliknya dan tiada kaitan dengan pemilik blog.
  • Segala apa yang terkandung dalam blog ini tiada kaitan dengan majikan atau clients pemilik blog.

Sponsor




Comments

  1. ka says

    salam..

    there’s no such thing as love at first sight. there’s only lust at first sight.

    tiada hal seperti cinta pandang pertama, hanya nafsu pandang pertama.

    [Reply]

  2. nory says

    yes,setuju 100%.xsume org mngalami cinta pndg pertama..so,biasanya org2 mcm ni akn mmberikn pndgn n tafsiran negatif ble mndefinasikn cinta pndg pertama.. getaran yg drasakn apabila terpndg seseorg itu xkn berlaku kalu xdiizinkn oleh Allah..kerana hati adalh milik Allah.. cinta n syg pd seseorg bknnya boleh dipaksa2..sy setuju jatuh cinta pndg pertama berlaku apabila ada sesuatu daya tarikn pd seseorg..x smestinya org yg cntik n hensem je akan diminati n disukai pd pndgn pertama..itu cuma hanya berdasarkn nafsu semata..kesimpulannya, getaran rasa yg dialami d saat pertama kali memndg wajah seseorg itu hanya berlaku ble diizinkn oleh Allah s.w.t..

    [Reply]

  3. Yadin says

    Saya seorang Indonesia, bagi teman teman yang skeptis bagaimana dengan cerita saya berikut ini. Saya pernah berjumpa seseorang wanita yang tidak saya kenal sebelumnya, namun ada naluri yang kuat dari kedalaman hati saya bahwa saya pernah sangat mengenalnya sebelum ini. Saya tidak menyapa atau berbicara dengannya hanya saya pandangi saja dari jauh. saya sendiri bingung tak mengerti atas apa yang terjadi. saya lupakan kejadian itu, sampai berminggu setelahnya tanpa sengaja dan tanpa saya sadari saya bertemu lagi dengan wanita itu dalam suatu keadaan yang berupa suatu kebetulan. Ataukah mungkin tidak ada kebetulan dalam hidup ini?

    [Reply]

  4. Gee says

    Salam..

    Cinta pandang pertama tak semestinya kerana nafsu semata2.
    Saya juga pernah mengalami cinta pandang pertama 12 tahun yang lepas. Alhamdulillah kami tak pernah tersesat.

    Kejadian bermula bila saya sangka yg dia org yg saya kenal, manakala dia pula mula tertarik apabila saya mula menegurnya. Tapi.. Bila saya sedar yg saya salah org, trus saya malu dan asyik teringatkan dia.. pada mulanya kami terputus hubungan tapi mungkin sebab jodoh kami sgt kuat akhirnya kami beberapa kali terserempak secara tak sengaja. selepas 3 tahun terputus hubungan saya ditemukan semula dan kami bertunang 6 bulan kemudian dan berkahwin 2 tahun berikutnya… sekarang Alhamdulillah kami amat serasi dan bahagia selepas 6 1/2 tahun berkahwin..

    [Reply]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge